Tweedehands Unimog te koop
Mercedes-Benz Mercedes-Benz Unimog U 417, Handelsbezeichnung U800, 900
Bouwjaar: 1991, Motorvermogen: 62 kW, Draaiuren: 5800 h, Ingebruikname: 21.11.1991, Maximum snelheid: 80 km/h, Vorige eigenaren: 2
Mercedes-Benz U 300
Bouwjaar: 2007, Motorvermogen: 115 kW, Draaiuren: 84250 h, Vierwielaandrijving, Luchtsysteem, Cabine, Hydraulische stuurinrichting, Aantal versnellingen achteruit: 8, Aantal versnellingen vooruit: 8, ...
Mercedes-Benz Unimog 406
Bouwjaar: 1966, Motorvermogen: 61 kW, Draaiuren: 3000 h, Maximum snelheid: 73 km/h, Diepte bandenprofiel achter: 95 %, Diepte bandenprofiel voor: 95 %, Cylinder: 6
Unimog U 1000
Front aftakas, Hydraulische stuurinrichting, 3-punts hef: Categorie 2
Unimog 1500
Bouwjaar: 1976, Ingebruikname: 30.06.1976
Unimog 427 u1600 agrar
Mercedes-Benz (Unimog) U1200
Bouwjaar: 1985
Mercedes-Benz Unimog U1650
Bouwjaar: 1992, Motorvermogen: 121 kW, Draaiuren: 8216 h, Vierwielaandrijving, Kruipversnelling, Cabine, Cabinevering, Maximum snelheid: 79 km/h, Cylinder: 6, Aandrijving: Gesynchroniseerde transmissie
Mercedes-Benz Unimog 416
Bouwjaar: 1984, Motorvermogen: 95 kW, Vierwielaandrijving, Luchtsysteem, Front aftakas, Cabine, Cabinevering, Cylinder: 5, Aftakastoerental: 540/1000
Unimog 1600 ZX Turbo Rail met kraan
Mercedes-Benz Unimog 406 doka
Bouwjaar: 1978, Vierwielaandrijving, Luchtsysteem, Cabine, Cylinder: 6
Mercedes-Benz 406 DOKA
Bouwjaar: 1974, Vierwielaandrijving, Luchtsysteem, Cabine, Hydraulische stuurinrichting, Cylinder: 6
Mercedes-Benz U1600
Bouwjaar: 1990, Motorvermogen: 117 kW, Draaiuren: 2638 h, Vierwielaandrijving, Luchtsysteem, Cabine, Hydraulische stuurinrichting, Cylinder: 5, Aandrijving: Gesynchroniseerde transmissie, Aftakastoerental: 540/1000
Mercedes-Benz U1550 doka, Euro 2, Automaat!
Bouwjaar: 1988, Motorvermogen: 177 kW, Draaiuren: 1120 h, Vierwielaandrijving, Luchtsysteem, Cabine, Cabinevering, Maximum snelheid: 89 km/h, Cylinder: 6, Aandrijving: Traploze transmissie /CVT/Vario, ...
Unimog U218 Bluepower met hefinrichting
Bouwjaar: 2015, Draaiuren: 564 h
Unimog U1300L OM366 Sani Reisemobil Expeditionsmobil inkl. Mwst.
Mercedes-Benz Unimog U500 mit Kran / Automatik / Hydrostat / Kipper / Zapfwelle / Multitalent
Bouwjaar: 2011, Motorvermogen: 205 kW, Vorige eigenaren: 1
Unimog U1250 L U424 Palfinger PK 105 B Kran (11,6 Meter) 1988
Unimog Ersatzteile NEU Gebraucht U1000-U2400 424 425 427 437
Unimog Auspuff Rohre Krümmer Hosenrohr
Mercedes-Benz Unimog U2100 Agrar / EHR / Sammlerzustand
Bouwjaar: 1991, Draaiuren: 4900 h, Maximum snelheid: 95 km/h, Totaal max. gewicht: 7500 kg
Mercedes-Benz Unimog U400 Agrar / 6 Zylinder / Power Agrar Zugmaschine
Bouwjaar: 2004, Motorvermogen: 170 kW
Mercedes-Benz Obermeier Kipper mit Rampen für Unimog / MB Trac / 10500 KG
Bouwjaar: 2012, Totaal max. gewicht: 10500 kg
Unimog 429 EAS 290Std 5000km Hydrostat Mercedes benz Unimog U429 427 430 530 527 318 423
Mercedes-Benz 418 U 110
Bouwjaar: 1993, Motorvermogen: 80 kW, Vierwielaandrijving, Boordcomputer, Luchtsysteem, Front aftakas, Kruipversnelling, Cabine, Hydraulische stuurinrichting, Maximum snelheid: 80 km/h, Diepte bandenprofiel achter: 50 %, ...
Mercedes-Benz Unimog U 90
Bouwjaar: 2000, Motorvermogen: 85 kW, Vierwielaandrijving, Luchtsysteem, Front aftakas, Cabine, Ingebruikname: 11.07.2000, Maximum snelheid: 70 km/h, Dubbelwerkende regelventielen: 2, Banden voor: 275/80R20, ...
Unimog & MB-Trac Kupplung Set Doppel- Einfachkupplung inkl. Mwst.
Tweedehands Unimog te koop
Belangrijke kenmerken van Unimog-voertuigen
De Unimog was oorspronkelijk als landbouwvoertuig ontworpen. Het was de bedoeling om hem net zo te ontwerpen als een tweeassige tractor. Maar de Unimog werd met vier even grote wielen en vierwielaandrijving met geïntegreerde differentieelrem uitgerust. Deze oer-Unimog was ook nog voorzien van portaalassen met schroefveren, beschermde overbrengingsassen, een ladderframe en trommelremmen. Met deze constructie was een optimale asarticulatie mogelijk, een eigenschap die van belang is voor de terreinvaardigheid van de Unimog. Transmissieassen op de wielnaven maken een verhoogde draaifrequentie van de aandrijflijn mogelijk, zodat voor de krachtoverbrenging een gereduceerd draaimoment nodig is. De vier even grote wielen hebben een waaieras. Ondanks hun geringe doorsnee is een hoge bodemvrijheid mogelijk.
Unimog-series
De oer-series zijn als landbouwvoertuig ontworpen en beschikken over een ladderframe die zonder krukas uitgevoerd is. Het Unimog-voertuig is met een voorkamer-automotor OM 636 uitgerust die over een cilinderinhoud van meer dan 1,8 liter beschikt. In 1974 werd de laatst oer-Unimog geproduceerd, waarbij de modelreeks Unimog S een bijzondere plaats inneemt. Alleen de Unimog 404 bestaat nog als serie. Anders dan de Unimog is deze meer als een vrachtwagen ontworpen. Hij werd standaard met een Ottomotor uitgerust. Vanaf 1975 werd hij vervangen door de 435-serie. De eerste halfzware Unimog is gebaseerd op het model 406; lichte Unimogs zijn van de middelgrote afgeleid. Ze hebben dezelfde constructie maar de motoren hebben minder vermogen. Sinds 1974 werden zware series aangeboden die met een dieselmotor van een vrachtwagen en een hoekige bestuurderscabine uitgerust zijn. Vanaf 2000 werden de halfzware en lichte series afgelost door nieuw ontworpen modellen.
Unimog 406 – Technische kenmerken
Tussen 1963 en 1989 werd de Unimog 406 in totaal 37.069 keer in de fabriek van Mercedes-Benz-Werk geproduceerd. Daarbij gaat het om de eerste serie van halfzware Unimog-voertuigen. De wielbasis werd met 2380 mm verlengd en in vergelijking met vroegere series zoals de 401 en 411 werd het motorvermogen verdubbeld. Voor de Unimog uit de serie 406 werden motoren met een groot volume van bedrijfsvoertuigen ingebouwd. Optisch en technisch baseren de latere Unimog-series zich op de 406. De vier verschillende modelvarianten werden met cabines met twee of vier deuren en als cabrio geleverd. Het model 406 kreeg verschillende technische herzieningen. In 1964 werd de voorkamer-dieselmotor OM 312 vervangen door de OM 352 motor met directe injectie. Sinds 1973 werd de Unimog 406 met schijfremmen uitgerust. Een model dat vooral voor de land- en bosbouw gebruikt wordt.
Tweedehands Unimog kopen op traktorpool
Tweedehands Unimogs kunnen zich vanwege hun bewezen kwaliteit en langdurig prestatievermogen met nieuwe machines meten. Alle tweedehands Unimogs die op traktorpool.nl staan, zijn van privéverkopers of gerenommeerde handelaren. Een Unimog overtuigt op elk terrein, in de landbouw, als hobbyvoertuig voor bijeenkomsten van oldtimers of voor gemeentelijke werkzaamheden.